Veel gestelde vragen

Hoe plaats ik een bestelling?

Je maakt een keuze uit ons assortiment eventueel met een bijpassende vaas. Je kiest een kaartje en schrijft een tekst op het kaartje. Dat kaartje wordt aan het boeket gebonden. Je vult de gegevens van de ontvanger in door middel van postcode en huisnummer. Je kiest een bezorgdatum en vult daarna je eigen gegevens in. Controleer je bestelling en klik op betalen.

Krijg ik een ontvangstbevestiging bij het plaatsen van mijn bestelling?

Nadat de betaling gelukt is en wij de order hebben ontvangen krijg je een bevestiging via de mail met alle gegevens van de bestelling.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Dat kan, want in je bevestigingsmail krijg je de contactinformatie van ons. Geef de wijzigingen wel zo snel mogelijk door.

Krijg ik een factuur van mijn bestelling?

Wij gaan de bestelling voor je bezorgen op de dag die je uitgekozen hebt tijdens het bestellen. Een dag na de bezorging ontvang je de factuur die je kunt gebruiken voor je boekhouding.

Kan ik anoniem bestellen?

De ontvanger krijgt van de bestelling alleen het kaartje aan het boeket. U hoeft op het kaartje niet uw naam te vermelden.

Hoe wordt een boeket bezorgd?

Een boeket wordt altijd persoonlijk bezorgd door de bezorger van onze lokale bloemisten in de buurt. Mocht degene die het boeket in ontvangst moet nemen niet thuis zijn, dan vindt hij of zij een niet-thuiskaart in de brievenbus. Daarop staat wat de bloemist heeft gedaan. Het kan zijn dat het boeket bij de buren is afgeleverd of mee terug is genomen. De ontvanger kan ook met ons bellen om een aflevermoment af te spreken

Tot hoe laat kan ik bestellen om vandaag nog te laten bezorgen?

Als je de bestelling vandaag voor 13.00 uur kunt doen, is het mogelijk om nog voor vandaag te kiezen en zal de bloemist het vandaag bezorgen. Het is niet mogelijk om een bepaald tijdstip aan te geven.

Wat zijn de bezorgkosten?

De bezorgkosten in Franeker zijn €3.95 en in de rest van Nederland €5.95.

Krijg ik een bezorgbevestiging?

Als de wij de bloemen hebben bezorgd, zullen wij dit bijwerken in ons systeem. Zodra wij het bijgewerkt heeft ontvang je een bericht dat het boeket bezorgd is.

Hoe werkt het met de betaling?

De betaling gaat altijd met een beveiligde verbinding naar onze betaalprovider PAY, waar je kunt betalen met Ideal en Paypal. Daar worden geen kosten voor in rekening gebracht.

Hoe gaat WY Bloemisten om met mijn persoonsgegevens?

WY Bloemisten gaat vertrouwelijk met je persoonlijke gegevens om. Lees het volledige privacy statement van WY Bloemisten.

Waar vind ik de algemene voorwaarden?

Op alle bestellingen in het systeem van WY Bloemisten zijn de algemene voorwaarden van toepassing. Lees de algemene voorwaarden onderaan deze pagina.

Kan ik zakelijk op rekening kopen?

Om op rekening te kunnen kopen moet je een zakelijk account aanvragen. Dit kan heel eenvoudig. Na goedkeuring van het account is het mogelijk om al je zakelijke bestellingen te doen. Zakelijke bestellingen worden maandelijks gefactureerd. Om goedkeuring te krijgen moet er wel een geldig KvK-nummer en zakelijk emailadres ingevuld zijn.

Wat zijn de voordelen van een zakelijk account?

Door in te loggen op je account kun je snel een eenvoudig je bestellingen doen en eventueel je abonnementen beheren. Je kunt meerdere bestellers toegang geven tot het systeem waarbij je 1 verzamelfactuur per maand ontvangt. Alle bestellingen kunnen voorzien worden van een kaartje met je eigen logo.

Welke garantie krijg ik?

Wij zullen verse bloemen leveren die normaal gesproken ongeveer 7 dagen moeten kunnen staan. Wij werken met natuurproducten dus het is goed mogelijk dat het boeket afwijkt van uw originele bestelling vanwege beschikbaarheid van bepaalde bloemen. Mocht het desondanks niet aan uw verwachtingen voldoen, neem dan contact op met ons en vraag om een oplossing.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Doordat de producten een beperkte houdbaarheid hebben zijn ze uitgesloten van herroepingsrecht en kunnen dus niet geretourneerd worden.

Hoe dien ik een klacht in?

Als uw bestelling niet voldoet aan de verwachting kan je altijd contact opnemen met ons via het contactformulier of telefonisch.